§1
[POSTANOWIENIA OGÓLNE]
1. Platforma Zakupowa frusto.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży, a także zasady postępowania reklamacyjnego, zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Platformę Zakupową a także warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Korzystanie z Platformy Zakupowej frusto.pl w zakresie składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży jest możliwe wyłącznie dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą – przedsiębiorców w rozumieniu art 431 Kodeksu cywilnego, w tym rolników – osób fizycznych lub prawnych, które prowadzą działalność rolniczą w zakresie wytwarzania produktów rolnych.
4.W przypadku gdy Klientem jest przedsiębiorca – osoba fizyczna, złożenie Zamówienia i zawarcie umowy sprzedaży jest możliwe wyłącznie, gdy zamierza ona dokonać zakupu Produktów dla celów bezpośrednio związanych z jej działalnością gospodarczą, a zawierana umowa ma dla Klienta charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej. Oświadczenie w tym zakresie jest składane przez Klienta przy pomocy zaznaczenia odpowiedniego checkboxa, zawierającego ww. informacje.
§2
[DEFINICJE]
1. Regulamin – niniejszy dokument – Regulamin Platformy Zakupowej frusto.pl
2. Usługodawca/Sprzedawca – Frusto Sp. z o. o. z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu, ul. Dworcowa 4, 87-400 Golub-Dobrzyń, nr NIP 5030078877, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod nr 0000941000, adres e-mail: kontakt@frusto.pl, nr tel. 668 682 124
3. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
4. Klient - Usługobiorca posiadający status wskazany w §1 ust 3 i 4 Regulaminu, który zamierza zawrzeć lub zawarł ze Sprzedawcą umowę sprzedaży Produktu.
5. Platforma Zakupowa – serwis internetowy Sprzedawcy – frusto.pl
7. Formularz Rejestracyjny – formularz dostępny na stronie frusto.pl w zakładce Moje Konto, który umożliwia założenia Konta Klienta.
8. Formularz Kontaktowy - formularz dostępny na Platformie Zakupowej w zakładce Kontakt, umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
9. Konto Klienta - indywidualne konto na Platformie Zakupowej, przypisane do danego Klienta, zabezpieczone indywidualnym loginem oraz hasłem, za pośrednictwem którego możliwe jest korzystanie z Platformy Zakupowej.
10. Produkt – dostępny na Platformie Zakupowiej towar (nawóz rolniczy, środek ochrony roślin), będący przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
11. Zamówienie – oświadczenie Klienta, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży konkretnego Produktu/Produktów, składane za pośrednictwem Platformy Zakupowej po zalogowaniu do Konta Klienta.
§3
[KONTO KLIENTA]
1. Platforma Zakupowa prowadzi sprzedaż hurtową Produktów wyłącznie dla Klientów zgodnie z definicją zawartą w §2 ust. 4 oraz §1 ust. 2 Regulaminu, za pośrednictwem sieci internetowej, na terenie Polski.
2. Dostęp do informacji o produktach, ofercie oraz artykuły branżowe – są dostępne dla wszystkich Użytkowników, również nie posiadających Konta Klienta oraz użytkowników niezalogowanych.
3. Zapoznanie się z pełną ofertą zawierającą cenę Produktu oraz dokonywanie Zamówień jest możliwe wyłącznie dla zarejestrowanych Klientów, po założeniu Konta Klienta.
4. Założenie Konta Klienta jest bezpłatne i następuje za pośrednictwem Platformy Zakupowej w jeden z dwóch następujących sposobów:
1) dla obecnych Klientów firmy Frusto Sp. z o. o. – za pomocą weryfikacji kodem aktywacyjnym, otrzymanym po wpisaniu numeru faktury i kwoty brutto na fakturze lub otrzymanym od opiekuna handlowego;
2) dla nowych Klientów – po wpisaniu niezbędnych danych: imię, nazwisko, adres, nr telefonu, adres e-mail, rodzaj uprawy i areał, nr NIP lub PESEL.
5. Niezależnie od sposobu zakładania Konta Klienta – w celu ukończenia procesu rejestracji Klient jest zobowiązany do wskazania indywidualnego loginu i hasła, niezbędnych do późniejszego zalogowania do swojego Konta Klienta.
6. Konto Klienta umożliwia podgląd historii zamówień, danych teleadresowych Klienta, kontakt do przydzielonego opiekuna handlowego, możliwość pobrania faktur VAT oraz informację o udzielonych zgodach marketingowych.
§4
[SKŁADANIE ZAMÓWIENIA]
1. Cena Produktów widoczna na Platformie Zakupowej po zalogowaniu do Konta Klienta podana jest w polskich złotych (PLN) i jest ceną brutto (zawierają podatek VAT).
2. Koszty dostawy zostają skalkulowane automatycznie na podstawie wielkości dokonanego Zamówienia, adresu dostawy i zostają podane w polu „Dostawa” na podstronie Koszyka.
3. Zamówienia mogą być składane wyłącznie za pomocą Platformy Zakupowej z wykorzystaniem Konta Klienta. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej oraz za pośrednictwem poczty e-mail.
4. Aby dokonać zakupu, Klient wybiera interesujące go Produkty poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku. Następnie Klient przechodzi do zakładki, w której wybiera sposób dostawy produktów i płatności.
5. Klient ma możliwość wyboru jednej z dwóch form płatności - natychmiastowa płatność online poprzez platformę „imoje” lub, w przypadkach określonych w ust 6, płatność z odroczonym terminem w ramach przydzielonego limitu zakupowego.
6. Limit zakupowy może zostać przydzielony Klientowi na podstawie oddzielnie zawartej umowy, na zasadach w niej wskazanych.
7. Kliknięcie przez Klienta przycisku „Złóż Zamówienie” jest jednoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
8. Klikając przycisk „Złóż Zamówienie” Klient potwierdza jednocześnie prawdziwość wszystkich zadeklarowanych danych.
9. Po złożeniu Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji. Jednoczesnie przesyła podsumowanie Zamówienia zawierające: określenie głównych cech zamówionych towarów, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, dane Klienta podane w formularzu Zamówienia. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia w ramach umowy sprzedaży, w przypadku gdy jakiekolwiek podane przez Klienta dane lub informacje są niezgodne ze stanem faktycznym.
11. Złożenie Zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca Zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej Zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.
12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy zawartej z Klientem w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyn. W takim przypadku Klient zostaje poinformowany o tym fakcie w formie wiadomości przesłanej na jego adres poczty elektronicznej. Zapłacona przez Klienta kwota zostaje mu niezwłocznie zwrócona w najkrótszym możliwym terminie (maksymalnie 14 dni), uwzględniając regulamin bramki płatności online imoje.
13. Klient, który wyraził zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej klikając odpowiedni checkbox w Koncie Klienta – otrzyma taką fakturę na swoją skrzynkę e-mail. W przeciwnym razie faktura w formie papierowej zostanie wysłana przesyłką pocztową na podany adres.
§5
[REKLAMACJE]
1. Z uwagi na fakt, że składanie Zamówień i korzystanie z Platformy Zakupowej Frusto.pl w zakresie zawierania umów sprzedaży Produktów jest zastrzeżone wyłącznie dla Klientów - przedsiębiorców,( z wyłączeniem przedsiębiorców korzystających z ochrony przysługującej konsumentom na podstawie art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta i art. 3855 Kodeksu cywilnego) – do składania Zamówień, uprawnień do odstąpienia od umowy i reklamacji - nie mają zastosowania przepisy przewidujące szczególne uprawnienia konsumentom.
2. Wyłączne zasady dotyczące postępowania reklamacyjnego oraz wypadki, kiedy możliwe jest rozwiązanie umowy sprzedaży i odstąpienia od umowy – są przewidziane w niniejszym Regulaminie.
§6
[RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH]
1. Usługodawca umożliwia, za pośrednictwem Platformy Zakupowej, korzystanie z następujących Usług Elektronicznych: 1) składanie Zamówień Produktów, 2) prowadzenie Konta Klienta 3) korzystanie z newslettera 4) wysyłanie wiadomości za pośrednictwem formularza
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców odbywa się na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Szczegóły dotyczące korzystania z Newslettera są określone również w odrębnym Regulaminie Newslettera.
4. Świadczenie Usług Elektronicznych wskazanych w ust 1 jest nieodpłatne.
§7
[WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH]
1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług Elektronicznych oferowanych przez Usługodawcę: 1) komputer z dostępem do internetu, 2) dostęp do poczty elektronicznej 3) przeglądarka internetowa 4) min. rozdzielczość ekranu: 1024x768 5) Dostosowanie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookie
2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Platformie Zakupowej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania.
3. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta na Platformie Zakupowej zawierana jest na czas nieoznaczony.
4. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłania wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości lub zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
5. Usługobiorca może wypowiedzieć w każdym czasie umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony (newsletter, prowadzenie Konta Klienta), ze skutkiem natychmiastowym.
6. W celu rozwiązania umów wskazanych w ust.6 Usługobiorca przesyła Usługodawcy informację o wypowiedzeniu ww. Umów w formie elektronicznej, na adres Usługodawcy kontakt@frusto.pl Jednoznaczne z rozwiązaniem Umowy o prowadzenie Konta Klienta jest usunięcie przez Klienta Konta Klienta i wysłanie w tym celu żądania do Usługodawcy na adres sklep.online@frusto.pl
7. Usługodawca może rozwiązać umowy o świadczenie Usług Elektronicznych zawarte na czas nieoznaczony, z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia, bez podania przyczyny.
8. Usługodawca może rozwiązać umowy o świadczenie Usług Elektronicznych zawartych na czas nieoznaczony ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę jakiegokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu.
§8
[PRAWA AUTORSKIE I WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA]
Prawa wyłączne do treści udostępnianych na Platformie Zakupowej, w szczególności prawa autorskie, prawa do znaków towarowych Usługodawcy oraz producentów Produktów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz inne prawa własności intelektualnej podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy. Korzystanie z wszelkich treści udostępnianych na Platformie Zakupowej, w szczególności ich powielanie i rozpowszechnianie, dozwolone jest wyłącznie na podstawie wcześniejszej zgody Usługodawcy wyrażonej na piśmie.
§9
[POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
1. Do wszystkich Umów wskazanych w niniejszym Regulaminie stosuje się prawo polskie.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, pozostałe zapisy Regulaminu pozostają w mocy, a w miejsce zapisów niezgodnych z prawem – mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
3. Usługodawca sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku zaistnienia takiej potrzeby wywołanej zmianami prawnymi, technologicznymi, wprowadzaniem nowych treści lub względami organizacyjnymi.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2023.